stona główna

linki

 

 


FSO

Syrena Sport

Syrena 110

Warszawa 210

PF 125p gtj

PF 125p coupe

PF 1100p coupe

Ogar

Wars 1300

Rajdowe Fiaty

Rajdowe Polonezy

Inne

FSM

PF 126p Bombel

PF 126p Kombi

PF 126p Diesel

Beskid 106

Inne

INNE ZAKŁADY

Meduza

Smyk


Polski Fiat 125p Coupe

PF 125p COUPE to pierwszy prototyp zbudowany w latach 1976-77 w nowopowstałym Zakładzie Krótkich Serii, który w krótkich seriach miał trafić na polski rynek . Samochód ten zbudowany był w oparciu o podwozie seryjnego PF 125p i miał nowe nadwozie z tworzyw sztucznych. Był prezentowany na wielu wystawach, lecz nie trafił na linię produkcyjną.

 

Największymi zaletami tego auta były: olbrzymi bagażnik, doskonała widoczność, niezła sterowność. Główne wady to: wystające z tyłu poza karoserię końcówki resorów, zbyt mały rozstaw kół w stosunku do dużej szerokości auta.

 

 

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:

Silnik  4-suwowy, 4-cylindrowy
Pojemność skokowa 1481 cm3
Moc 90 KM przy 6500 obr/min
Usytuowanie / napęd z przodu / tylny
Wymiary dł./szer./wys 4300/1780/1320 mm
 Rozstaw osi 2505 mm
Rozstaw kół P/T 1315/1291 mm
 Liczba drzwi / miejsc 3 / 2+2
Hamulce Przód:  wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory.  Tył:  resory podłużne, amortyzatory
Zawieszenie  
Ogumienie 185/70 SB 13
Masa 990 kg
V max 170 km/h

Historia Polskiego Fiata 125p

Mimo, iż PF 125p sięgał rodowodem lat pięćdziesiątych, to jednak był samochodem na wskroś nowocześniejszym od Warszawy i Syreny. Nieporównywalne były zwłaszcza technologie jego produkcji. Ta licencja pozwoliła FSO przeistoczyć się z manufaktury w nowoczesne przedsiębiorstwo. Uruchomienie licencji kosztowało ok. 40 mln USD. Pierwszy PF 125p zmontowany z importowanych części zjechał z taśmy 28 listopada 1967 r, do końca roku zmontowano 1000 pojazdów, rok później - 7101. Po trzech latach FSO produkowała już ponad 52 tys. aut - o 50% więcej niż Warszaw i Syren łącznie. Dalej...

Ciekawostki z historii polskiej,  przedwojennej motoryzacji

Słynne w Warszawie przed II wojną światową potężne Zakłady Lilpop Rau i Lowenstein SA  oprócz wagonów, lokomotyw, silników, odlewów itp. montowały całą gamę samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych marki Buick, Chevrolet (kila modeli), Opel. Dalej...

projekt: Szablonownia

Autor strony: Jerzy Pawłowski -2005