stona główna

linki

 

 


FSO

Syrena Sport

Syrena 110

Warszawa 210

PF 125p gtj

PF 125p coupe

PF 1100p coupe

Ogar

Wars 1300

Rajdowe Fiaty

Rajdowe Polonezy

Inne

FSM

PF 126p Bombel

PF 126p Kombi

PF 126p Diesel

Beskid 106

Inne

INNE ZAKŁADY

Meduza

Smyk


PF 126p "BOMBEL"

POLSKI FIAT 126p BOMBEL powstał w roku 1974. Od podstawowej wersji różnił się tylną częścią nadwozia. Tylną część dachu odcięto, a w to miejsce wstawiono bąbelkowatą nadbudówkę z laminatu . Drugi schowek był za siedzeniami . W sumie cała przestrzeń bagażowa miała ok. 1 m3. Wykonano również wersję tego pojazdu z dodatkowymi oknami bocznymi.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:

Silnik  4-suwowy, 2-cylindrowy
Pojemność skokowa 594 cm3
Moc 23 KM
Usytuowanie / napęd  tył / tylny
Wymiary dł./szer./wys -
 Rozstaw osi 1840 mm
Ładowność 300 kg
Pojemność bagażnika ok.1000 l
 Liczba drzwi / miejsc 2 / 2
Hamulce hydrauliczne, bębnowe
Zawieszenie przód-resor poprzeczny, tył-sprężyny śrubowe i amortyzatory
Ogumienie 135 SR 12
Zużycie paliwa 5 l / 100 km
Masa - kg
V max 105 km/h

Krótka historia FSM

29 października 1971 r. podpisano umowę, która przewidywała uruchomienie w Polsce produkcji samochodu małolitrażowego Polski Fiat 126p. W ten sposób w Bielsku-Białej, w miejsce produkującej Syreny Wytwórni Sprzętu Mechanicznego, powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych. Oficjalny pokaz nowego, polskiego malucha odbył się w Warszawie 9 listopada 1972 roku. Pierwsze, montowane jeszcze z podzespołów włoskich, popularne do dzisiaj „maluchy", opuściły fabrykę latem 1973 r. W trakcie kolejnych lat produkcji Fiaty 126p byty kilkakrotnie modernizowane. Dalej...

Powojenna rzeczywistość motocyklowa

Również w 1957 r. w Szczecinie rozpoczęto produkcję motocykla - Junaka 350 M07. Konstrukcja opracowana przez Biuro Konstrucji Przemysłu Motoryza-cyjnego i poprawiona przez Szczecińską F-kę Motocykli. Był to 17-to konny, jednocylindrowy czterosuw o bardzo ładnej, nowoczesnej sylwetce. W następnych latach wypro-dukowano wersję z wózkiem bocznym, trójkołowiec towarowy, wersje sportowe: rajdową i crossową. Wprowadzono następny model M10 z silnikiem o podwyższonej do 19 KM mocy. Szybkość max. motocykla -125 km/h. W tym samym okresie w WFM uruchomiono produkcję pierwszego skutera: OSA 150 M50, później OSA 175 M52. Dalej...

projekt: Szablonownia

Autor strony: Jerzy Pawłowski - 2005