stona główna

linki

 

 


FSO

Syrena Sport

Syrena 110

Warszawa 210

PF 125p gtj

PF 125p coupe

PF 1100p coupe

Ogar

Wars 1300

Rajdowe Fiaty

Rajdowe Polonezy

Inne

FSM

PF 126p Bombel

PF 126p Kombi

PF 126p Diesel

Beskid 106

Inne

INNE ZAKŁADY

Meduza

Smyk


PF 126p Kombi

POLSKI FIAT 126p Kombi powstał w roku 1975. Od podstawowej wersji różnił się tylną częścią nadwozia. Powiększono rozstaw osi o 10 cm i zwis tylny o 7 cm, czyli model ten był dłuższy o 17 cm. W ścianie nadwozia znalazły się trzecie, wysoko otwierane drzwi. Silnik został przystosowany do pracy w pozio- mie przez co uzyskano płaską podłogę. Zmieniono dmuchawę chłodzącą silnik. W efekcie tych zmian uzyskano przestrzeń ładunkową o objętości 1 m3, licząc od podłogi do dachu.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:

Silnik  4-suwowy, 2-cylindrowy
Pojemność skokowa 652 cm3
Moc 25 KM
Usytuowanie / napęd  z tyłu leżąco / tylny
Wymiary dł./szer./wys 3400 / 1370 / 1330 mm
 Rozstaw osi 1940 mm
Rozstaw kół P/T -
Pojemność bagażnika ok.1000 l
 Liczba drzwi / miejsc 2 / 2
Hamulce hydrauliczne, bębnowe
Zawieszenie przód-resor poprzeczny, tył-sprężyny śrubowe i amortyzatory
Ogumienie 135 SR 12
Zużycie paliwa 5 l / 100 km
Masa - kg
V max 105 km/h

Krótka historia FSM

Pierwsze poważniejsze zmiany wprowadzono w 1977 roku. Pojawiły się wtedy auta z silnikiem o pojemności 650 ccm. (dotychczas 600 ccm). Prądnicę zastąpił alternator, a wygląd samochodu poprawiły zderzaki z tworzywa sztucznego. Kolejnej modernizacji „maluch" doczekał się dopiero w 1984 roku, gdy do produkcji trafiła wersja „face lifting". Wyróżniały ją szersze zderzaki, nowe listwy boczne. Wnętrze wyposażono w inną deskę rozdzielczą, koło kierownicy i tapicerkę. Trzy lata później powstał Fiat 126 Bis. Auto wyposażono w nowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 703 cm3, „leżący" nad tylną osią auta. Dzięki temu udało się jeszcze wygospodarować nad nim dodatkową przestrzeń na bagaż. Dostęp do niej umożliwiały duże „trzecie drzwi" i rozkładane oparcia tylnej kanapy.  Dalej...

Powojenna rzeczywistość motocyklowa

Przy omawianiu produkcji motocykli w Polsce powojennej należy wspomnieć o produkowanych motorowerach. Najpopularniejszy z nich to Komar, mniej popularne to Ryś i Żak. Motorower był wówczas alternatywą dla części społeczeństwa nie posiadającej prawa jazdy. Szczególnie popularny wśród młodzieży. Dalej...

projekt: Szablonownia

Autor strony: Jerzy Pawłowski - 2005