stona główna

linki

 

 


FSO

Syrena Sport

Syrena 110

Warszawa 210

PF 125p gtj

PF 125p coupe

PF 1100p coupe

Ogar

Wars 1300

Rajdowe Fiaty

Rajdowe Polonezy

Inne

FSM

PF 126p Bombel

PF 126p Kombi

PF 126p Diesel

Beskid 106

Inne

INNE ZAKŁADY

Meduza

Smyk


Rajdowe POLONEZY

  Polonez 2000 

 

Polonez Stratos

 

Polonez Stratos (kliknij na zdjęcia, by powiększyć)

 

 

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:

Polonez Stratos (Stratopolonez)

Silnik  4-suwowy, V6-cylindrowy
Pojemność skokowa 2418 cm3
Moc 285 KM
Usytuowanie / napęd centralnie przed tylną osią / tylny
 Liczba drzwi / miejsc 3/2 
Ogumienie tył szer.350 mm
Przyspieszenie 0-100km/h 6 s.

I kilka słów o Polonezie

Pod koniec 1974 roku FSO podpisała z Fiatem kontrakt na produkcję nowego, większego samochodu. Czytelnicy "Życia Warszawy" w specjalnym plebiscycie wybrali dla niego uniwersalną nazwę Polonez.
Po ponad trzyletnich przygotowaniach, które znów zmieniły oblicze fabryki, 3 maja 1978 roku rozpoczęła się era Poloneza. Wówczas zakładano, że będzie produkowany przez 15 lat... Jego popularność sprawiła, że na bazie podstawowego modelu powstała cała rodzina samochodów, w tym m.in. wersje: dostawcza, kombi, sanitarka i policyjna. Walory użytkowe Poloneza i relatywnie niska cena sprawiają, że do dziś ma on wielu amatorów.
Na potrzeby produkcji Poloneza unowocześniono wiele zakładów żerańskich. Szczególnie istotna była modernizacja Tłoczni oraz Spawalni. Tłocznię wyposażono w najnowocześniejsze prasy Schuler i Verson, zaś w Spawalni zainstalowano automatyczną linię zgrzewania nadwozi z robotami Unimate, najnowocześniejszą wówczas w Europie. Uruchomienie produkcji Poloneza było także impulsem do gruntownej modernizacji zakładów filialnych Żerania.  Dalej...

Powojenna rzeczywistość motocyklowa

W 1952 r cała produkcja 125-tki została przeniesiona do WFM, która stała się jedyną krajową wytwórnią tanich i lekkich motocykli klasy 125. Motocykl WFM 125 został gruntownie zmodenizowany.  Dalej...

projekt: Szablonownia

Autor strony: Jerzy Pawłowski - 2005